Marinka Mulder nieuwe directeur-bestuurder Stichting PAS

26 juni 2024
Home > Nieuws > Algemeen > Marinka Mulder nieuwe directeur-bestuurder Stichting PAS

Marinka Mulder wordt per 1 oktober 2024 de nieuwe directeur-bestuurder van Stichting PAS, het expertisecentrum voor kansengelijkheid en inclusie in Arnhem.

Het ideaal van ‘gelijke kansen en inclusie voor ieder kind’ is het waard om voor te knokken. Juist nu! Want de harde waarheid is dat de kansen voor kinderen nog steeds ongelijk verdeeld zijn. Niet dezelfde start betekent in onze samenleving nog veel te vaak ongelijke kansen hebben op welzijn, gezondheid en geluk. Juist Stichting PAS kan daarin het verschil maken. Het is voor mij een eer dat ik van deze organisatie directeur-bestuurder mag worden”, aldus Marinka Mulder.

Marinka Mulder gaf les, werkte voor de PO raad (de sectororganisatie voor het primair onderwijs) en was de laatste jaren wethouder in de gemeente Renkum.

Marinka Mulder volgt Peter Peeters op die als directeur a.i. de organisatie leidde na het vertrek van Annelies Wiggers naar het Nationale Onderwijslab AI.

Stichting PAS maakte ook de start van Jan Jacob van Dijk (per 1 oktober 2024) als de voorzitter van de Raad van Toezicht bekend.