Smartphone? Niet te vroeg! Stichting PAS is een van de maatschappelijke partners die zich samen met de Arnhemse scholen en de gemeente uitspreken tegen smartphonegebruik voor kinderen. Wij roepen ouders en verzorgers op om kinderen zoveel mogelijk zonder smartphone te laten opgroeien.
Belemmerend voor de ontwikkeling
Wethouder Nermina Kundić ligt het statement toe: “We zien steeds vaker dat intensief gebruik van smartphones en social media de ontwikkeling belemmert. Kinderen ervaren meer stress, hebben moeite met concentratie en lopen meer risico op online pesten. Veel apps zijn zo ontworpen dat ze de aandacht blijven trekken en verslavend kunnen zijn. Dat maakt grenzen stellen lastig. Ik snap de worsteling van ouder, ik ben zelf ook ouder van een puber.”
“Juist daarom is dit initiatief zo belangrijk. Ouders en verzorgers staan er niet alleen voor. Samen bieden we steun en duidelijkheid, zodat het makkelijker wordt om goede keuzes te maken. Met dit gezamenlijke signaal werken we aan een veilige omgeving. Een omgeving met meer rust en meer ruimte voor kinderen om te spelen, te leren en zich te ontwikkelen. Dank aan alle partners die zich hiervoor inzetten en dit initiatief mogelijk maken.”
