Kennisbank
Lees hier artikelen, onderzoeken en publicaties over de ontwikkeling en ondersteuning van kinderen in het kader van kansengelijkheid.
We diepen thema’s uit als vroeg- en voorschoolse educatie, educatief partnerschap en onderwijs aan nieuwkomers.
Ontdek nieuwe inzichten en praktijkvoorbeelden die kunnen bijdragen aan jouw expertise.
Nieuwste artikelen
- Podcast Ouderbetrokkenheid en Onderwijskansen
- Gescheiden werelden : onderwijssegregatie houdt aan : onderzoek naar segregatie in het primair en voortgezet onderwijs van 2017/2018 tot en met 2023/2024
- Intergenerationele overdracht van laaggeletterdheid: een ander pad – vanuit het perspectief van de kinderen
- Schema taalontwikkeling
- De eigen kracht van ouders : vergroten van ouderlijke zelfeffectiviteit via peer support
Populaire artikelen
- Podcast Ouderbetrokkenheid en Onderwijskansen
- Gescheiden werelden : onderwijssegregatie houdt aan : onderzoek naar segregatie in het primair en voortgezet onderwijs van 2017/2018 tot en met 2023/2024
- Intergenerationele overdracht van laaggeletterdheid: een ander pad – vanuit het perspectief van de kinderen
- Schema taalontwikkeling
- De eigen kracht van ouders : vergroten van ouderlijke zelfeffectiviteit via peer support
- Effectief integraal schoolbeleid ter bestrijding van ongelijke kansen
- Kiezen voor kansen : strategische evaluatie kansengelijkheid in het funderend onderwijs 2017 - 2023
- Werk maken van gelijke kansen - Didactief kennisbundel
- Kansen op een goede start : onderzoek naar het vergroten van onderwijskansen bij de start van het basisonderwijs
- Gescheiden werelden : onderwijssegregatie houdt aan : onderzoek naar segregatie in het primair en voortgezet onderwijs van 2017/2018 tot en met 2023/2024
- Arnhemse monitor Kansengelijkheid en Inclusie
- Effectief integraal schoolbeleid ter bestrijding van ongelijke kansen
- Jaarverslag 2024 Stichting PAS
- Jaarverslag 2023- 2024 LeukOmteLeren - Weekendschool Arnhem
- Werkplaats Onderwijskansen Arnhem – Nijmegen (WOAN) - Samen werken aan kansengelijkheid
- Magazine Arnhem Oost
- Opvoeden doe je met elkaar : de pedagogische wijk in beeld - Arnhem Oost
- Taalrijk van 0-6 jaar en verder
- Kwaliteitskader Kansengelijkheid en Inclusie voorschoolse educatie Arnhem 2024-2026
- Staat van de Stad
- De kwaliteit van de vroegschoolse educatie
- Observeren/registreren bij voorschools aanbod Arnhem
- Ervaringen van kinderen in de kinderdagopvang, peuteropvang en bso - LKK rapport
- Video logopedische screening voorschool
- Podcast Voorsprong voor school
- Magazine Arnhem Oost
- Bruggen tussen school en thuis : ervaren en verwachte effecten van brugfunctionarissen op basisscholen
- Samenwerken met alle ouders in de VVE
- De kwaliteit van de Nederlandse kinderopvang : De kinderdagopvang, peuteropvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang in beeld - Gecombineerde metingen 2017-2023
- Effectstudie voorschoolse educatie: een natuurlijk experiment in Nederlandse gemeenten
- Kansen op een goede start : onderzoek naar het vergroten van onderwijskansen bij de start van het basisonderwijs
- Kwaliteitskader Kansengelijkheid en Inclusie voorschoolse educatie Arnhem 2024-2026
- Meertalige leerlingen ondersteunen in het leesonderwijs : een literatuurstudie naar meertaligheid, lezen met begrip en leesmotivatie
- Werkplaats Onderwijskansen Arnhem – Nijmegen (WOAN) - Samen werken aan kansengelijkheid
- Meer talen, meer kansen
- Video logopedische screening voorschool
- Video TOS vanuit een neuropsychologisch perspectief
- Video Meertaligheid : Hebben tweetalige kinderen een taalachterstand?
- Video Hoe leert een kind zijn moedertaal?
- Podcast Voorsprong voor school
- Magazine Arnhem Oost
- Wegwijzer Thuis in Taal : hoe de zeven stappen in praktijk te brengen
- Blij(f) praten : een handreiking voor meer interactie met jonge kinderen op de groep en thuis met de aanpak Thuis in Taal
- Taalrijk van 0-6 jaar en verder
- Lesgeven aan nieuwkomers - video's
- Kwaliteitswaaier Effectief onderwijs in begrijpend lezen
- Schema taalontwikkeling
- Intergenerationele overdracht van laaggeletterdheid: een ander pad – vanuit het perspectief van de kinderen
- Gescheiden werelden : onderwijssegregatie houdt aan : onderzoek naar segregatie in het primair en voortgezet onderwijs van 2017/2018 tot en met 2023/2024
- Effectief integraal schoolbeleid ter bestrijding van ongelijke kansen
- Meertalige leerlingen ondersteunen in het leesonderwijs : een literatuurstudie naar meertaligheid, lezen met begrip en leesmotivatie
- Werkplaats Onderwijskansen Arnhem – Nijmegen (WOAN) - Samen werken aan kansengelijkheid
- Meer talen, meer kansen
- Video Meertaligheid : Hebben tweetalige kinderen een taalachterstand?
- Video Hoe leert een kind zijn moedertaal?
- Lesgeven aan nieuwkomers - video's
- In gesprek met onderwijsconsulenten Arnhem
- Onderwijsstimuleringsvisie Woonwagen/Reiziger-, Roma- en Sintikinderen
- Handreiking onderwijs aan kinderen van Woonwagenbewoners/Reizigers, Roma- en Sinti 0-6 jaar
- Monitor Sociale Inclusie Roma en Sinti
- Verkennend onderzoek naar centrale belangenbehartiging voor Roma en Sinti
- Kennisgids Nederlandse Sinti en Roma
- Educatief partnerschap - praatplaat
- Wegwijzer Thuis in Taal : hoe de zeven stappen in praktijk te brengen
- Gereedschapskist voor beter samenwerken met ouders
- Praktijkkaarten Ouderbetrokkenheid
- Bruggen tussen school en thuis : ervaren en verwachte effecten van brugfunctionarissen op basisscholen
- Handleidingen Ouder-kindworkshops en Oudergroep
- Samenwerken met alle ouders in de VVE
- Blij(f) praten : een handreiking voor meer interactie met jonge kinderen op de groep en thuis met de aanpak Thuis in Taal
- Taalrijk van 0-6 jaar en verder
- De eigen kracht van ouders : vergroten van ouderlijke zelfeffectiviteit via peer support
- Podcast Ouderbetrokkenheid en Onderwijskansen
-
Weekendschool
-
Zomerschool
- Artikelen binnenkort
-
Kansrijk adviseren